Duivensport allerlei.nl
in samenwerking met
Duivenmarktplaats

       
   


 

 


 

 

       

 

 

 

 

 


2019-38 Unikon x Ziggo

Hallo Hans,
Een technische vraag over Ziggo x Unikon.
Bij mij valt regelmatig de verbinding weg van mijn Unikon-systeem.
Dikwijls wel 30 tot 40 x per dag.
Nieuwe laptop geplaatst, versterker ertussen maar hij blijft uitvallen.
Is dit een Ziggo-probleem of niet ?
Volgens Ziggo is de ontvangst prima.
Groetjes
Gupke


Wie kan hulp bieden?

Update 1

Volgens mij is dit een structureel probleem, of Unikon wordt niet door goede servers ondersteund.
 Ik denk dat dat goed moet zijn, of de Wifi verbindingen zijn niet optimaal.
 Misschien netwerk kabel gebruiken voor constante verbinding.
B.

Update 2

Goedendag,
Dit kan diverse oorzaken hebben. Ik neem aan dat je de connectie met Unikon Web bedoeld.
Om het e.e.a. uit te sluiten is een bedrade oplossing het mooist.
Dat wil zeggen, vanaf het Ziggo modem/router met een UTP/netwerkkabel naar een laptop.
Vanaf de laptop de Unikon klok aansluiten met een USB kabel (USB A-B).
Dit is de meest bedrijfszekere manier. Vaak ligt het aan een zwak wifi signaal.
Je zou kunnen proberen de versterker dichter bij het Ziggo-modem te zetten.
Succes !
Frank

Update 3

Ik de vraag neergelegd bij degene die hem in mijn ogen het best kan beantwoorden, Nico de Heus van Unikon. Vooralsnog geen antwoord, alleen maar vragen omdat er sprake kan zijn van meerdere oorzaken. Hieronder zijn reactie:

Beste Hans,
2 weken geleden was er een algehele slechte verbinding. Maar dit was daarna opgelost.
Als dit een terugkerend of constant probleem is, heb ik verschillende vragen:

1. op de app op de laptop...zijn allebei de groene “balken” constant groen of knippert er één af en toe?
2. is er een directe internetverbinding of via wifi?
3. komt er wel een mail binnen als er een duif wordt geconstateerd?
4. komt de geconstateerde duif wel binnen op de pager-app?
5. wordt de web-app op 1 apparatuur gebruikt of op meerdere?
6. woont de gebruiker toevallig op één van de ca. 15 “blindspots” in Nederland?
7. woont de gebruiker in een grensgebied?

Je ziet, het kan aan diverse dingen liggen. Het best is dat de liefhebber even contact met mij opneemt.
Het liefst per mail unikon@upcmail.nl  of 0646453905

Verzoek aan vragensteller Gupke ons hier op de hoogte te houden van de uitkomsten

Update 4

Een opmerkelijk verhaal komt van Pé:

Gupke,
Ten eerste ik heb nul verstand van al dat spul. Maar twee dingen heb ik eens horen vertellen en wel:
een kennis van me kocht een andere auto met afstandsbediening voor de deuren. Als die auto in de garage stond bij zijn Unikon-systeem, kon hij geen duif meer uitprinten. Stond de auto buiten, was er niets aan de hand.
Iemand zette een nieuwe Mercedes in de buurt van een hok waar een Unikon-systeem aanwezig was. Hij sloot hem af met afstandsbediening maar kreeg de auto naderhand niet meer open. De auto werd later door een garage bedrijf een tiental meters achteruit geduwd en hij ging weer open. Ik weet niet of U hier iets aan hebt maar ik wilde dit toch even kwijt.
Gr. Pé

Update 5

Hallo Hans,
Ziggo – Unikon: de problemen zijn opgelost!
Had er eerst een telefoon bijliggen maar dat werkte niet optimaal. Nu de telefoon verwijderd maar werkte nog niet optimaal. Een laptop geplaatst met kabel en valt nu niet meer weg.
Met Nico de Heus overleg gehad via de telefoon (mijn installateur), blijkt toch dat draadloos nogal wat problemen geeft.
Tip: zet uw laptop niet in slaapstand want dan werkt het ook niet meer.

Groetjes van Gupke





Reacties aan: hans@bodelierpigeons.nl 
Zet er s.v.p. het onderwerp bij, dat maakt het voor mij makkelijker. Dank.